Menu Obsah
 
Slovenčina (Slovenská republika)English (United Kingdom)
 CEPTA - Centrum pre trvaloudržateľné alternatívy
Domov Univerzita života Prečo máme školy na všetko možné, no na život ako taký nie?
Prečo máme školy na všetko možné, no na život ako taký nie? PDF Tlačiť E-mail
Napísal Milan Rusko   
Kresťania sa predtým nazývali "učeníci". Boli teda žiakmi známeho "proroka" v jeho škole "večného života"? Čomu sa vlastne učili a akým spôsobom? Nie je v dnešnej dobe kresťanstvo častokrát len stereotypom zaužívaných zvykov a obradov? Kam sa vytratilo učenie a túžba poznávať a objavovať nové veci?
 
A čo iné náboženstvá? Keď sme žiakmi jedného "proroka", nesmieme byť zároveň žiakmi iného? Keď človek študuje fyziku v Cambridgi, nesmie ju študovať zároveň v Oxforde? Nie je to skôr naopak? Čím viac rôznymi školami prejde, tým je jeho fyzika dokonalejšia?
 
Prečo sú náboženstvá postavené na viere? Čo s tými úprimnými ľuďmi, ktorí neuveria v to, čo neuvidia na vlastné oči? Prečo náboženstvá nepoužívajú vedecké metódy skúmania a hľadania pravdy? A aké sú vlastne skutočne objektívne metódy?
 
Aký je rozdiel medzi vedou a náboženstvom? Veda a filozofia sa snaží zvonka popísať skutočnosť vzorcami a zákonmi, náboženstvá sa snažia skutočnosť a život zažiť zvnútra? Aký je rozdiel medzi múdrosťou náboženskou a poznaním vedeckým?
 
Akým spôsobom sa dá učiť reálnym životným hodnotám? Je kvalita života objektívna veličina, či nie? Existuje radosť, pokoj, šťastie nezávisle od hmotných nosičov? Nezávisle od životných podmienok? Nezávisle od ľudí, ktorých stretáme, od doby, v ktorej žijeme? A existuje aj nezávisle od náboženstva, v ktoré veríme?
Posledná úprava Štvrtok, 26 Október 2006 14:16
 

Najčítanejšie za týždeň

Podporili nás a partneri:
Ekopolis IPEN - a toxic free future Pesticide Action Network Europe SAAIC Program cezhraničnej spolupráce Maďarská republika-Slovenská republika Clean Air - Čisté ovzdušie